Wat maakt nu dat uw organisatie zo zorgzaam is?

Er leven veel mensen in armoede en wij zijn blij dat wij de cliënten elke week weer een voedselpakket kunnen geven. Ook helpen wij organisaties zoals het Leger des Heils. Afgelopen vrijdagmiddag kwam er een telefoontje van het Leger des Heils of wij wat aardappels en groente konden leveren voor de gezinnen en de nachtopvang en natuurlijk doen wij dat.

Elke week brengen wij de pakketten die over zijn naar het Vrouwen Opvanghuis. Ook als iemand van het Noodfonds belt wordt er gelijk een pakket geregeld. Want het komt nog heel vaak voor dat er mensen zijn met een lege koelkast en geen geld in hun portemonnee en dan zijn wij er voor om te helpen en dat maakt ons werk zo zorgzaam.

Wat is uw motivatie en hoe ervaren uw klanten/ bezoekers dat?

Wij werken met een gemotiveerd team vrijwilligers, die zorgen dat er elke donderdag weer pakketten klaar staan.  Er zijn vrijwilligers die 3 dagen per week voor de voedselbank werkzaam zijn. En dat wordt iedere donderdag en vrijdag zeer gewaardeerd door onze cliënten.

De voedselbankvrijwilligers staan altijd klaar om de medemens te helpen.

Wat maakt dat jullie aandacht hebben voor wat echt telt?

Soms heeft de Coronatijd zelfs voordelen. Wij zijn daardoor sinds een jaar 2 dagen per week  open en werken met tijdsloten. Dat wordt zeer door de cliënten gewaardeerd. Je hebt meer tijd voor ze om ook eens naar hun verhalen te luisteren en dat is van beide kanten heel fijn. En geen lange rijen meer waar ze in staan. Dat is voor de cliënten veel prettiger, ze houden dan ook meer hun eigen waarde en dat vinden wij ook heel fijn.

Wat wilt u nog meegeven aan de stad in deze lastige tijd?

Wij halen elke week bij diverse supermarkten brood en diverse levensmiddelen op en het zou fijn zijn als er nog meer supermarkten dit zouden doen.

Verder zou het fijn zijn als de mensen niet zo snel zouden oordelen over de mensen die een voedselpakket krijgen, want je krijgt het echt niet zomaar.