Wat écht telt voor Bag-again is dat we allemaal ons eigen steentje bijdragen aan een duurzame wereld. Dat we op onze eigen manier die het meeste impact heeft in onze leefstijl bewuste keuzes gaan maken om wegwerpplastic tegen te gaan. Inge, de oprichtster van Bag-again, draagt deze visie uit door oplossingen te bieden tegen wegwerpplastic.

Bewustwording is de grote drijfveer achter de zero-waste shop Bag-again. Vanuit de bewustwording hoeveel plastic ze als gezin gebruikten, is Inge begonnen met de katoenen broodzak. Dit was het beginpunt van een webshop die alternatieven voor wegwerpplastic biedt. Bij Bag-again staat alles in het teken van duurzaamheid – van plasticvrij verzenden tot fietskoeriers. Hierdoor draagt de webshop niet alleen bij aan bewustwording bij de klanten, maar ook bij de leveranciers die door Inge worden aangezet tot het nadenken over het duurzaam leveren van hun diensten. “Ik doe wat ik kan doen en ik zie dat het vragen oproept dus zo gebeurt er echt wel wat,” aldus Inge. Bag-again biedt duurzame alternatieven voor wegwerpproducten om mensen op hun eigen manier een duurzame impact te laten hebben. Daarnaast heeft Inge zelf plezier in het zoeken naar en uitdragen van duurzame oplossingen. Op deze manier creëert Inge een kettingreactie van duurzaamheid waarmee ze bijdraagt aan een duurzame wereld.